۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

اراده خدابخش

ميدوني ، من به شانس اعتقادي ندارم
حتي با طرز فكراونايي كه معتقدند شانس وجود نداره و شعارشون اينه كه:" كِشته ما اون چيزيه كه ديروز كاشتيم " هم آبم تو يه جوب نميره
من به تقدير معتقدم

يه جايه ملكوت رو يه تيكه سنگ نوشته شد ،‌استالين ، انقلاب كبير فرانسه ، قهوه در برزيل ، تماميه پيامبران در خاورميانه ، سياه در آفريقا ، زرد در خاور دور، دريا آبي، آسمان آبي ، لاله سرخ ، پينك فلويد در لندن ، سونامي در مالديو ، هزار و نهصد و هشتاد و ديوار برلين ، قاجار ، پهلوي ، انقلاب ، زمين گرد ، مربع چهار گوش ، مثلث سه گوش

همش رو يكي اون بالا رو يه تيكه سنگ نوشته ، كه هر چي روش ناخن بكشي نميتوني تغيرش بدي ، فقط و فقط خودتو هر لحظه خسته تر و خون آلود تر ميكني
شايد
اون بالا در اوج ، در يك عصر گرم ملكوتي كه بد جوري حوصله خدا از شيپور زدن وقت و بي وقت حضرت اسرافيل و زمزمه هايه نامربوط جبرئيل سر رفته بود به فرشتگان امر كرد بر تخته سنگي بنويسند
زمين ، انسان ، شيطان ، سيب ، جهنم ، بهشت:

شايد بهتره تن داد
نه شايد بشه تغيرش داد
شايد ما بتونيم تغيرش بديم
شايد ، اميد ؟
اميد چيزيه كه تويه دلها زنده است
اميد

از كجا معلوم اميد نوشته نشده؟

شايد اميد بين يه عده اون بالا فقط يه لفظ خنده دار باشه
ما مثه مورچه هايي هستيم كه ميخوايم از يه نقطه مبدا به يه نقطه مقصد برسيم و يه آدم كه زورش از همه مورچه هايه عالم بيشتره هر جوري كه ميتونه مانعمون ميشه
دست آخر هم اگه زيادي تلاش كني و حوصله اون بابا رو سر ببري با انگشت فقط يه كوچولو لمست ميكنه ، اينقدر كه جوني تو تنت نمونه

روزي مقدر شد
مقدر شد اميد در دلها
مقدر شد تلاش
ضريب هوشي مقدر شد

قتل مقدر شده
قاتل مقدر شده
مقتول مقدر شده

شكم پرستي مقدر شده
خيانت مقدر شده
جنايت سازمان يافته مقدر شده

شايد تاس ريختند
شايد
شايد من اشتباه كنم
شايد من اشتباه نكنم

تو شايد به تقدير معتقد نباشي
شايد به اراده خودت معتقدي در عين حال كه به اراده خدا هم ايمان داري
من يه عدد بين يك تا ده رو تو ذهنم انتخاب
ميكنم ، ميتوني منو حدث بزني؟
مقدر شد : هفت ، هفت ، هفت
مقدر شد عشق در يك نگاه
مقدر شد خيانت در يك نگاه
مقدر شد خيانت ، به نام عشق
مقدر شد شراب
مقدر شد وطن يعني ايران
مقدر شد زبان يعني فارسي
مقدر شد اسلام
مقدر شد عِرق به دين و كشور
من به تقدير معتقدم
شايد اشتباه باشه
شايد مقدر شد من به تقدير معتقد باشم

نقطه ته خط

پايدار باشيد

۲ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. خوب می نویسی....دوست داشتنی می نویسی

    پاسخحذف